We helpen u al uw documenten te structureren, ordenen en extern op te slaan.
Uw documenten worden in optimale omstandigheden bewaard in onze beveiligde opslagruimtes en volgens de
wettelijke bewaartermijnen of de interne richtlijnen van uw bedrijf.
Hebt u een document opnieuw nodig?
Dan bezorgen we het aan u terug via onze eigen koerierdienst of u ontvangt het digitaal.
Want ook aan telewerkers hebben we gedacht.
De meest geschikte en veilige omgeving
Papieren documenten zijn erg gevoelig voor invloeden van buitenaf. De ultravioletstralen in daglicht kunnen papier doen verbleken of vergelen, en ook brand- of waterschade kan dramatische gevolgen hebben. Daarom bewaren wij uw archief in de meest geschikte, veilige omgeving.
Constante stroomtoevoer
Dankzij onze eigen offsite noodstroomgeneratoren kunnen we een constante stroomtoevoer garanderen, wat er ook gebeurt.
State-of-the-art brandbestrijding
Ook op het vlak van brandveiligheid is uw archief 100% beschermd: elke Merak-archiefruimte is beveiligd met twee branddetectorsystemen. Pas wanneer beide systemen alarm slaan, springt een sectoraal sprinklersysteem aan voor gerichte brandbestrijding.
Merak biedt u de meest
kwalitatieve dienstverlening
voor bewaring van uw archief.
Efficiënt informatiemanagement
Onze Merak-archiefexperts geven u advies over hoe u uw archief efficiënt kunt beheren. U bespaart op administratie en u neemt uw werknemers heel wat zorgen uit handen.
Gegarandeerde informatieveiligheid
Bij Merak zijn uw documenten en informatie 100% veilig. Dit garanderen wij u met ons ISO 27001-certificaat voor een veilig informatiebeheer.
Gebruiksvriendelijk archiefbeheer
Merak ontwikkelde zijn eigen beveiligde applicaties waarmee u 24/7 en waar u ook bent uw archief kunt raadplegen en beheren.
Professionele medewerkers
Alle Merak-medewerkers zijn experts in archivering en worden continu bijgeschoold. Alle operationele leidinggevenden worden specifiek opgeleid voor o.a. brandpreventie.
Eigen beveiligd transport
Merak beschikt over een eigen veilige koerierdienst. 7 dagen op 7, 24 uur op 24.
Adrien Saussez 30-06-2021
3/5
Lynn Corten 29-11-2022
5/5
Een afspraak maken gaat supervlot en gemakkelijk. Heel gebruiksvriendelijke website en vriendelijke opvolging van de medewerkers. De opruiming ter plaatse ging uiterst vlot en de man aanwezig was super sympathiek en behulpzaam. Aanrader!
Dunja Ramaekers 09-08-2023
5/5
Al jarenlang een plezier om met Merak samen te werken voor Hubo België nv. Alles verloopt vlot en iedereen is zeer vriendelijk en behulpzaam.
S.N. Shakele 17-10-2020
3/5